Biografie
Jan Rotter se narodil v Praze, v době kdy zavál i do České kotliny svěží vítr rock and rollu. V pěti letech začal hrát na klavír, a první tóny, které vyťukal, byl motiv Rock Around The Clock. Od šesti let se mu dostávalo klasického hudebního vzdělání, a již ve čtrnácti hrál ve své první rockové skupině. Jan postupně prošel, jako sólový kytarista, několika dalšími kapelami, až na přelomu šedesátých a sedmdesátých let, se skupinou B-Side, později Orchesrtion z pražské Hanspaulky, nahrál první desky ( Bláznova ukolébavka, Zlatý míč, Dálka…) a začal se uplatňovat jako žádaný studiový hudebník. Tak se stalo, že po natáčení dvojalba Petra Spáleného vystupoval s Apollobeatem a o rok později byl přizván jako sólový kytarista do Orchestru Karla Vágnera. Koncertoval a hrál ve studiu s Hanou Zagorovou, Michalem Prokopem, Petrem Rezkem, dvojicí Hložek-Kotvald, Bernie Paulem, skupinou Vox, Goldie Ens, Buenaventurou, a mnoha dalšími českými i zahraničními pop hvězdami. V hudebních projektech se postupně uplatnil jako skladatel, aranžér a později i producent (hity Hany Zagorové , V průvanu, Já ti mávám, Srážka s láskou… Hložek-Kotvald, Ošklivé malé káčátko, Déšť má dovolenou…). Na festivalu Děčínská kotva dostal cenu za nejlepší hudební aranžmá a často potom psal pro velké orchestry, TOČR a Orchestr České televize.

Jan dostal v polovině osmdesátých let nabídku napsat hudbu k animovanému seriálu Pan Mudrák sportuje. Od té doby skládá a nahrává pro film, televizi a reklamu. Pak přišly seriály Brnko a Lenka, Viky a Tiki, Nela a Plebán, Máme Emu, Indické pohádky. Koncem osmdesátých let opustil z časových a rodinných důvodů koncertní vystupování a zaměřil se jen na autorskou a studiovou práci. V devadesátých letech psal hudbu k seriálům O lovci Horácovi, Dobrodružství Lapky a Ťapky, Tůt, Putování za švestkovou vůní (o Pitrýskovi), Pučálkovic Amina. Na několika mezinárodních festivalech byly oceněny filmy Záhada Bermudského trojúhelníku, Vivat maestro. Po úspěchu na Zlínském filmovém festivalu dostal Jan nabídku podílet se na rozsáhlém animovaném projektu, jednalo se o nové ztvárnění pohádek Josefa Lady. Proto se bývalý rocker Cool dalších několik let zabýval „českou dechovou a etnickou muzikou“, v jejímž duchu napsal filmovou hudbu ke dvěma sériím pohádek Bubáci a Hastrmani a následně zhudebnil pro Českou televizi dvaapadesát Lidových říkadel podle Josefa Lady.

Jan složil a nahrál spolu s Václavem Vondráčkem hudbu k seriálům Škola Na Výslunní a Škola pro život z produkce České televize.

Nelze opomenout, že je autorem a producentem desek Marie Rottrové (Déšť, Chvíli můj a chvíli svůj, To má čas, Já lítám…), Vladimíra Čecha (Znám chuť dnů…) a vlastních sólových projektů. Vytvořil mnoho aranžmá a nahrávek pro zábavné pořady televize Nova.

Hudba k filmům pro děti ho přivedla ke spolupráci s Divadlem Spejbla a Hurvínka, kde je autorem hudby k představením Hurvínek už zase zlobí, Jak pan Spejbl prášil, Žeryk padá vzhůru, Spejblovo hudební zmatiné, Hurvínkovo letní dobrodružství a k mnoha dětmi oblíbeným pohádkám na CD.